• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 2 تیر 1400
کد مطلب : 133955
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/wp6k8
+
-

کیوسک/ روزنامه الاخبار [لبنان]/ ادامه بحران مالی لبنان


روزنامه الاخبار گزارش نخست خود را به یکی از اصلی ترین مسببان بحران مالی لبنان، یعنی بانک مرکزی و ریاست آن اختصاص داده است. به نوشته این روزنامه، ریاض سلامه، رئیس کل بانک مرکزی لبنان به دلیل برخورداری از حمایت آمریکا و همسویی جریانات سیاسی فاسد، به هیچ نهاد قانونی و یا دولتی در کشور پاسخگو نیست. لبنان مدت‌هاست که در شرایط بحران سیاسی و اقتصادی به سر می‌برد و عملا امکان تشکیل دولت تازه در این کشور وجود ندارد.

روزنامه فایننشال تایمز [انگلیس]
هشدار درباره جنگ سرد با چین


فایننشال تایمز نوشته است که آرمین لاشت، رئیس حزب حاکم آلمان و شانس اول جانشینی مرکل، در سخنانی چین را یک رقیب سیستمی و در عین حال یک شریک ایده‌آل خوانده و به غرب در مورد به راه انداختن جنگ سرد با پکن هشدار داده است. او گفت که اروپایی‌ها در مورد موضع خصمانه آمریکا در قبال چین تردید دارند و نمی‌توانند به راحتی با این سیاست واشنگتن همراهی کنند. او گفت: «سؤال این است که اگر بخواهیم به مقاومت در برابر چین فکر کنیم آیا این خط ما را به درگیری نمی‌رساند؟» جو بایدن همچون ترامپ بر تقابل با چین تاکید دارد.

روزنامه 8 صبح [افغانستان]
بسیج مردمی برای مقابله با طالبان


روزنامه 8 صبح چاپ کابل نوشته که فرماندهان جهادی و اعضای مجلس از آمادگی برای بسیج مردمی برای مبارزه با طالبان خبر داده‌اند. این روزنامه نوشته که هم‌زمان با گسترش دامنه جنگ در کشور، سقوط شهرها در شمال شدت گرفته است. براساس آمارها، تنها در روز گذشته 5 شهر در ولایت بلخ به دست طالبان سقوط کرده است. این آمار طی دو هفته در ولایت‌های شمال به ۲۳ شهر می‌رسد. در ولایت بلخ از میان ۱۴ شهر، 7 شهر تحت تسلط طالبان است. به نوشته 8 صبح، طی ۵۱ روز اخیر، بیش از ۵۰ شهر به دست گروه طالبان افتاده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید